خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/03 - 11:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فاطمه حسینی:

گروه IPU مجلس شورای اسلامی حامی تقویت و گسترش صلح و امنیت از طریق افزایش تعامل میان اعضای اتحادیه بین‌‌المجالس است

فاطمه حسینی گفت: گروه IPU مجلس شورای اسلامی حامی گسترش همکاری‌های بین پارلمانی برای تقویت و گسترش صلح،امنیت و ثبات از طریق افزایش گفتمان و تعامل میان اعضای اتحادیه بین المجالس است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه حسینی رئیس شورای بین المجالس(IPU ) به همراه اعضای این گروه ظهر روز یکشنبه (2 تیرماه) با گابرییلا کوئواس بارون رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی دیدار و گفتگو کرد.



در ابتدای دیدار فاطمه حسینی به اساسنامه مصوب صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص شورای بین‌المجالس و نیز عضویت اعضا بر اساس رای از صحن علنی مجلس اشاره نمود و از افزایش تعداد زنان و قومیت‌ها در این گروه نسبت به سالیان قبل بعنوان دستاوردی مهم یاد نمود.



وی در ادامه بر اهمیت افزایش گفت‌وگوهای منطقه ای در راستای گسترش صلح و امنیت تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات مشترک منطقه ای در قالب ویدیو کنفرانس شد.



وی ضمن اشاره به پتانسیل IPU  در خصوص گسترش چندجانبه گرایی، خواستار پایبندی کشورها به تعهدات بین‌المللی گردید.



گابرییلا کوئواس بارون رییس اتحادیه بین‌المجالس جهانی بر اهمیت نقش زنان در مجالس کشورهای سراسر جهان بعنوان هدف خود یاد نمود و حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در  کمیته ضدتروریسم و کمیته حقوق بشردوستانه این اتحادیه بعنوان پارلمان فعالی در عرصه دیپلماسی پارلمانی یاد کرد.



وی در ادامه از پیشنهاد اعضای گروه بین المجالس ج.ا.ایران برای طرح موضوع پایبندی به تعهدات بین المللی در اجلاس آتی اتحادیه در صربستان استقبال نمود و عنوان داشت موضوع اهمیت قانونمندی کشورها و عدم خروج یکجانبه از تعهدات بین المللی برای اتحادیه بسیار حائز اهمیت است و طبق توافقات پیشین مقرر گردیده که در اجلاس آتی در صربستان این موضوع مورد بحث و بررسی توسط نمایندگان مجالس قرار گیرد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 283239
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار